Wees welgekomen.

“De zegswijze ‘een plaatje zegt meer dan duizend woorden’ is weliswaar een cliché, maar daarom niet minder waar. (…) Het is veel gemakkelijker om een plaatje te onthouden dan al die woorden te moeten onthouden.”

(Uit “Je geheugen verbeteren voor Dummies”, door J.B. Arden)

En dat, mijne dames & heren, is kortweg het mysterie van het menselijke brein.

Dus logischerwijze zou ik u nu gewoonweg moeten bestoken met prentjes. Met beelden. Met animatie. Met filmpjes allerhande.

Maar dat doe ik lekker niet.

 

Omdat ik gewoon wil dwarsliggen? (Het had gekund.)

Nee.

Omdat ik hier voor u ga bloggen. (werkwoord; blogde, geblogd; “een persoonlijk dagboek op internet bijhouden” (bron: Van Dale))

 

Mijn persoonlijkste, diepste en intiemste geheimen ga ik hier desalniettemin niet met u delen. (Die leest u binnen enkele jaren maar, in Dag Allemaal).

Helaas.

Wel, ga ik mijn hersenspinsels over & met & op de nieuwe media op u loslaten.

En daar ga ik zelfs als de wiedeweerga mee beginnen.

 

Laten we om te beginnen goochelen met wat cijfertjes.

Kijk eens aan. Er bestaan 133 miljoen blogs online.

Dat roept bij u natuurlijk te vraag op, waar ik de pretentie vandaan haal te durven denken dat mijn blog “anders” zou kunnen zijn?

Wel, ik kan u verzekeren: nergens van.

Kijk eens (verder) aan. 90 procent van alle internetgebruikers kent minstens één sociaal netwerk, en 77 procent van alle internetgebruikers leest regelmatig blogposts.

 

Hallooooo, publiek?!

 

Bon, hoop doet leven, niet waar?

 

Dus ik hoop u met mijn woorden toch hier & daar een beetje te beroeren.

Want, zoals “onzen Hugo” het ooit zei:

“Ik ben al tevreden als ik over honderd jaar van hierboven vaststel dat een of andere krolse minnaar een vers in het oor van zijn geliefde fluistert en dat dat dan toevallig een regeltje van mij is, één regeltje.”

 

(En oh jah, zoals u ziet, ik zal er soms (stiekem) toch ook een plaatje tegenaangooien. Kwestie van dat u er (ook weer stiekem) ietsje van onthoudt.)

Leesvoer:

ready …

set …

.. !

x.M.M.

 

PS: En oh jah, we leven in een democratie. Ieder heeft een mening. Spuien die handel, leve Freedom of Speech! Ik heb gesproken.

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Uncategorized

Geef een reactie

